Żyjemy w czasach, w których obraz i internet wiodą prym. Wszędzie gdzie jesteśmy otaczają nas obrazy, billboardy i reklamy, a my nie rozstajemy się ze swoim smartfonem. Żyjemy szybko i z każdej strony jesteśmy atakowani informacjami, zwykle nie mamy czasu ich czytać. Codziennie przeciętny człowiek jest bombardowany informacjami będącymi odpowiednikiem 174 gazet!
Dlatego jeśli chcemy coś przekazać i dotrzeć do odbiorcy najlepszym sposobem będzie visual content, czyli treści graficzne. Grafiki, zdjęcia i infografiki są mało inwazyjne, nie wymagają od odbiorcy dużego zaangażowania, dodatkowo ludzie lubią ładne, estetyczne obrazki. Jednym zdjęciem można zdobyć więcej uwagi, niż nam się wydaje. Dowodem na to jest sukces Instagramu, który stał się potężnym narzędziem dla PRowców. Dlaczego warto reklamować markę na Instagramie?
#1 rodzaje reklam na Instagramie
Instagram oferuje 3 typy reklam, co daje wiele możliwości w doborze odpowiedniej formy dla naszej marki.
Reklamy kanwowe umożliwiają zaprezentowanie firmy lub produktu przy użyciu czytelnych, prostych i atrakcyjnych zdjęć lub infografik. Badanie przeprowadzone przez firmę Microsoft wykazało, że 10 sekund to czas, który odbiorca poświęca na jedną informację i to właśnie w ciągu tych 10 sekund decyduje, czy jest zainteresowany nią. Dlatego reklamy kanwowe są idealnym rozwiązaniem, aby w szybki i nieinwazyjny sposób przekonać odbiorcę do zapoznania się z naszą ofertą.
Z kolei reklamy karuzelowe umożliwiają odbiorcom przesuwanie zdjęć i filmów w jednej reklamie. Jeśli uda Ci się zdobyć uwagę odbiorcy, bez najmniejszego problemu może obejrzeć Twoje kolejne produkty.
Ostatnią formą reklamy dostępnej na Instagramie są 60 sekundowe filmiki. Dzięki wymowie obrazu, dźwięku i ruchu możesz zaciekawić odbiorcę historią opowiedzianą przez Twoją firmę. Dodatkowo te wszystkie reklamy możesz umieścić w relacjach, które rozszerzają zawartość swoich aktualności o reklamy w Instagram Stories.
#2 pełna kontrola nad reklamą
Konfiguruacja reklam odbywa się w Menedżerze reklam lub Power Editorze. Określić można rodzaj reklamy, jej cel, grupę odbiorców, czas realizacji oraz budżet. Dzięki opcji precyzyjnego targetowania Twoje reklamy trafią do odpowiednich osób. Swoją reklamę możesz skierować do odbiorców w określonych lokalizacjach, wieku, płci, języku, którym się posługują, według zainteresowań, a nawet można określić grupę odbiorców na podstawie działań podejmowanych przez nich na portalach społecznościowych. Istnieje rownież możliwość tworzenia grup niestandardowych odbiorców, które umożliwiają wyświetlanie reklam klientom na podstawie ich adresów e-mail lub numerów telefonu. Dostępna jest także funkcja automatycznego targetowania, dzięki któremu aplikacja sama stworzy grupę potencjalnie zainteresowanych osób Twoim profilem.
#3 live streaming
Transmisje w czasie rzeczywistym niosą za sobą ogromne możliwości generowania unikalnych treści przez marki. Dzięki tej funkcji, na żywo możesz informować swoich klientów o ważnych sprawach lub nowościach, a także zwiększysz zaufanie do marki i produktu. Zbliżysz się do klienta i pokażesz mu, że nie masz nic do ukrycia. Live streaming może być wykorzystywany w przypadku prawie każdej marki.
#4 partnerzy Instagramu
Instagram zaproponował również swoim użytkownikom pomoc. Jeśli brakuje Ci czasu albo umiejętności i potrzebujesz dodatkowej pomocy, możesz skorzystać z pomocy partnera Instagramu, który zaopiekuje się Twoim kontem. Jest to oczywiście dodatkowo płatne rozwiązanie.
#5 korzyści z reklamy
Co zyskasz dzięki promocji firmy na Instagramie? Twoja marka zwiększy rozpoznawalność, zasięg i częstotliwość odwiedzania strony. Dzięki czemu zwiększysz sprzedaż produktów, liczbę pobrań aplikacji, a nawet liczbę osób odwiedzających oddział firmy. Instagram jest narzędziem, z którego korzystają intensywnie osoby w każdej grupie wiekowej. W przeciwieństwie jednak do Facebooka, reklamy na Instagramie nie są tak nachalne, a większość użytkowników nie łączy Instagrama z marketingiem. Sprawia to, że użytkownicy mogą być bardziej podatni na taką formę reklamy.